Két fontos témában is megnyilvánult a napokban Fabio Quartararo. A francia pilóta elmondta, hogy a 2025-ös szezon óriási jelentőséggel fog bírni a Yamaha számára az engedélyek miatt, és arról is elmondta a véleményét, hogy milyen hatással van a MotoGP-re az idén érvénybe lépő minimum guminyomásról szóló szabály.
A Yamaha és a Honda technikai engedményeket kaphat a Dornától, hogy könnyebben vissza tudjanak zárkózni az élmezőnybe. A hangvillások versenyzői azonban nemcsak a motorjaik minősége miatt küszködtek az idei évben, hanem azért is, mert az RNF Apriliára váltásakor a gyártó elvesztette az utolsó ügyfelét is, és ezért jóval kevesebb adatot tudnak összegyűjteni. Fabio Quartararo szerint a szatellitcsapatoknak óriási jelentőségük van, talán nagyobb is, mint az engedményeknek, azonban ennek ellenére úgy véli, hogy a következő idény a kedvezmények miatt lehet majd meghatározó a Yamaha számára.
A Honda és a Yamaha is engedményeket kaphat a következő MotoGP-szezonra
„Végül is a Ducatinak még mindig nyolc motorja van! Fontos lenne egy szatellitcsapatot elcsábítani a Yamahához 2025-re. Ha megkapjuk ezeket az engedményeket, akkor jól kell majd élnünk velük. Nem hiszem, hogy sok időre szólnának, szerintem egy fél vagy legfeljebb egy évről lesz szó, úgyhogy mindenképpen ki kell használnunk ezt a lehetőséget. Ez lesz a legfontosabb év a Yamaha számára!” – tette hozzá a francia pilóta.
A közelmúlt egyik legtöbbet tárgyalt témája a guminyomás szabályozásának kérdése volt – főleg addig beszéltek róla sokat, ameddig úgy tűnt, hogy akár a bajnoki cím szempontjából is döntő lehet –, amelynek pontos megértéséhez nagyon ajánljuk Guld Péter „A valóság valahol kettő alatt mozog” című elemzését, amelyben a szerző részletesen tárgyalta ezt a problémát. Quartararo is elmondta a véleményét erről a kérdésről, és elég egyértelműen az ellenzők oldalán foglalt állást, hiszen szerinte ez az előírás nemhogy biztonságosabbá, hanem kifejezetten veszélyesebbé teszi a versenyzést.
„Azt gondolom, hogy ez tiszta hülyeség! Már most is kifejezetten nehéz előzni. Ez egyáltalán nem a biztonságról szól! Ha biztonságosabbá akarják tenni [a MotoGP-t], akkor máshogy kell megközelíteniük ezt a kérdést. A mostani meghatározott minimum guminyomás úgy 1,88 bar környékén van, szerintem ezt első körben legalább 1,80 barra kellene csökkenteniük. Még, ha esetleg 1,75 barral is motorozol, a gumi akkor sem fog felrobbanni! Nem értem, hogy miért ragaszkodnak ennyire ehhez az előíráshoz.”
A valóság valahol kettő alatt mozog
„Komoly megbeszélésekre lenne szükségünk! Az ugyanúgy egy veszélyforrás, ha ennyire magasan tartatják a guminyomást. Végül is a motor olyan abroncsokon gurul, amelyeknek ki kell tartaniuk. Azonban, ha a gumik már nem működnek megfelelően, akkor a motor sem működik megfelelően, és teljesen máshogy is kell vezetni” – nyilatkozta a 2021-es MotoGP-bajnok.