Pol Espargaró szerint nehéz megmondani, hogy ki a legjobb versenyző a MotoGP-ben. A KTM tesztpilótája elárulta, hogy az osztrák gyártó ajánlatot tett Jorge Martínnak.
Ahogy az már közismert, a következő szezonban Marc Márquez váltja Enea Bastianinit a Ducati gyári alakulatánál. A bolognaiak nem először próbálkoznak azzal, hogy egy kimondottan nagynevű pilótát igazolnak (bár ez eddig nem mindig jött be nekik). Most az elmúlt évek két többszörös világbajnokát teszik meg csapattársaknak, hiszen Márquez Francesco Bagnaiával osztozik majd az istállón.
Marc Márquez leigazolásával a Ducati sutba dobta jól bevált receptjét, véli a veterán menedzser
Ezt egyesek úgy harangozták be, hogy jövőre a Ducati gyári csapatát fogja erősíteni a MotoGP két legjobb versenyzője. Viszont Pol Espargaró, a KTM tesztpilótája szerint ezt nem lehet így kijelenteni. „Szeretném megkérdezni: Francesco Bagnaia jobb versenyző, mint Brad Binder? Szerintem nem – mondta Espargaró a Por Orejas című podcast egyik új részében. – Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy jobb, csak azért, mert ő szokott nyerni. De vajon jelenleg Bradnek vannak-e ugyanolyan fegyverei, mint Peccónak? Nos, nincsenek. És Peccónak ugyanolyan eszközei vannak talán, mint Pedro Acostának? Pedig vajon Pedro mire lenne képes egy Ducatival?”
„Egyébként persze a gyártók a legjobbukat próbálják adni, hogy ők legyen a legjobbak a mezőnyben, és az a meggyőződésem, hogy a KTM így előbb-utóbb eljut majd oda, ahol most a Ducati van. De beszéljünk inkább a legjobb versenyzőkről, vagyis arról, hogy mindenképpen ők a legjobbak? Úgy értem, például Pecco jobb, mint Acosta, még azzal együtt is, amit [Acosta] csinált idén a GasGasnál? Vagy Jorge Martín ebben a szezonban jobb vagy rosszabb, mint [Marc] Márquez, úgy hogy, [Márqueznek] régebbi motorja van? Szóval nehéz lenne pontosan megmondani, hogy ki a legjobb. Általában azért nevezünk valakit jobbnak, mert több bajnoki címet szerzett, nem azért, mert feltétlenül jobban versenyzett.”
„Lehet, hogy ha Bagnaiát felültetnék egy KTM-re, akkor azonnal elkezdene nyerni. De az is lehet, hogy nem így lenne, ahogy annál a Jack Millernél láttuk, aki szintén a Ducatitól jött. Vagy vegyük Luca Marinit, aki a Ducatival dobogókat szerzett, aztán átült a Hondára, és nagyjából az összes főfutamon és sprinten az utolsó helyen végez. Idén Marini a mezőny legrosszabb versenyzője? Nem hiszem. Álex Rins most rosszabb versenyző, mint amikor a Suzukival [futamokat] nyert? Ezt sem hiszem. Szóval nagyon nehéz megmondani, hogy egy versenyző jobb vagy rosszabb [mint egy másik pilóta]. Azt meg lehet mondani, hogy ki nyert többet, kinek van több bajnoki címe, ki szerepel jobban a médiában, kinek nagyobb a marketingértéke… Ebben egyetértek. De, hogy ki a legjobb versenyző… Óvatosnak kell lenni, amikor ilyeneket mond az ember.”
Már a jövő évi mezőny felét ismerjük – tizenegy pilótának van szerződése a következő MotoGP-idényre
Miután kiderült, hogy Márquez igazol a Ducati gyári csapatához, Martín az Apriliát választotta, pedig úgy tűnik, máshonnan is kapott ajánlatot. „Én úgy tudom, Martínnak lehetősége lett volna arra, hogy felüljön a Pierer Mobility [a KTM-et és a GasGast is birtokló vállalat – a szerk.] egyik motorjára – árulta el Espargaró. – Kapott egy ajánlatot, amelynek köszönhetően egy narancssárga motort vezethetett volna. Innentől már csak találgatok, de mivel Martín kapott, szerintem talán Márquezt is megkeresték, ahogy más élversenyzőket is. Ez pedig azt jelenti, hogy a gyártó most az élversenyzőkre fogad.”