Nem túl szép, de nagyon erős

- Hirdetés -

Nemrég sokkolta az EICMA közönségét a KTM az új 990-es Duke-al. Természetesen a V2-es nagyágyú is megkapja a finoman szólva megosztó lámpaidomot változó vezérléssel és plusz tíz lóerővel megspékelve.

Az új SuperDuke 1390 R ötven köbcentivel nagyobb löket-térfogatból (1350 ccm) állítja elő a 190 lóerőt. Pár éve éppen Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója említette egy interjúban, hogy a 200 lóerős motorok nem valók az utcára. Végül is ez még mindig tízzel kevesebb, ráadásul manapság már a super nakedek között is kezd általánossá válni a közel 1/1-es súly/lóerő arány. Bár az osztrákok rafkósan csak „Ready to race” tömeget adnak meg, a kereken 200 kilogramm valószínűleg nem teli tankkal értendő.

Az átdolgozott blokk két milliméterrel növelt furattal és két fokozatban állítható vezérműtengelyekkel ér el egyszerre szédítő teljesmítményt és Euro+ emissziós kompatibilitást. Gyaníthatóan a sajtóképeken is szereplő Akrapovic versenyrendszerrel bőven 200 lóerő teljesít. A mérnökök saját bevallásuk szerint azonban a tartósság növelését és karbantartási igény csökkentését is fontosnak tartották. Például szelephézagot csak hatvan ezer kilométer után kell állítani.

Az optikát tekintve nem csak a lámpa/fejidom változott: kisebb lett a farokidom, a helyzetjelző és a féklámpa is az indexekbe költözött. Az oldalidom is új, alul pedig szárnyakat találunk a leszorító erő növelésére. Az elektromos futóművel ellátott Evo kivitel továbbra is a kínálat része. A teli narancssárga fényezés egyszerre tiszteleg a 2005-ben megjelent 990-es és a harminc éves Duke széria előtt. A sajtóképeken természetesen a Power Parts kiegészítőkkel ellátott változat látható, a szalonokba tükörrel és indexekkel ellátva érkezik az öblös V2-essel szerelt naked bike.

Homofóbiával vádolják Martínt, miután sértő kifejezést használt egy műsorban