Megvan, hogy ki fog dönteni a Pramac jövő évi pilótafelállásáról

A Pramac a következő szezonban már a Yamaha ügyfele lesz. A japán gyártó egyik vezetője nemrég elárulta, ők fognak dönteni a csapat pilótafelállásáról, majd azt is felfedte, hogy kik kerültek be a jelöltjeik sorába.

Azt már biztosan tudjuk, hogy kik lesznek a Yamaha gyári csapatának pilótái a következő MotoGP-szezonban. A japán gyártó ugyanis előbb Fabio Quartararo, majd Álex Rins szerződését is meghosszabbította, így tehát változatlan felállással vágnak majd neki a 2025-ös idénynek.

Hivatalos: Quartararo után Rins is szerződést hosszabbított a Yamahával

Viszont a következő szezonban már nemcsak kettő, hanem négy M1 lesz a rajtrácson, hiszen a Yamaha megállapodott a Pramackal. Az olasz istálló a Ducatit hagyja el a hangvillások kedvéért, akiknek így két évnyi szünet után lesz újra ügyfélcsapatuk. Ám az alakulat mostani pilótáit nem fogják „megörökölni”, hiszen Jorge Martín már aláírt az Apriliához, Franco Morbidelli pedig beismerten a VR46-hoz tart.

Az eddig felröppent hírek alapján pedig nagyon valószínűnek tűnik, hogy Miguel Oliveira kapja meg a Pramac egyik motorját, erről állítólag már meg is egyeztek a felek. Az viszont eddig kérdéses volt, hogy ki fogja kimondani az utolsó szót ebben a kérdésben. „A partnercsapatunkról van szó, a Yamaha szállítja majd a motorokat és [szerződik le] a versenyzőkkel, szóval mi fogunk dönteni, de nyilvánvalóan a Pramac érdekeit és aggályait figyelembe vége fogjuk meghozni a végső döntést” – nyilatkozta az iwatai gyártó egy meg nem nevezett vezető beosztású alkalmazottja az olasz Motorsportnak.

„Az első opció az volt, hogy egy tapasztalt pilóta [Oliveira] és egy fiatal versenyző, egy újonc duóját szerepeltessük – árulta el. – Ebben a megközelítésben az első jelölt Sergio García, a második pedig Alonso López volt a portugál partnerének, ők jelenleg mindketten a Moto2-ben versenyeznek. A második felmerülő lehetőség az volt, hogy két tapasztalt, a kategóriát [a MotoGP-t] jól ismerő versenyzőt szerződtessünk, hogy ezáltal gyorsabban tudjuk fejleszteni a motort. Majd miután beszéltünk a Pramac vezetőivel, a szponzoraik érzékenysége miatt felmértük egy fiatal olasz versenyző [leigazolásának] lehetőségét is.”

Az utóbbival szinte biztosan a szintén a Moto2-ben szereplő Tony Arbolinóra utalt, aki mellett Quartararo is kiállt. Most azonban nagyon úgy fest a helyzet, hogy nem Arbolinót, hanem egy „a kategóriát jól ismerő versenyzőt” tesznek meg Oliveira csapattársának, méghozzá azt a Jack Millert, aki kiszorult a KTM kötelékéből.

Itt a meglepetés? – Miller mégis maradhat a MotoGP mezőnyében, korábbi csapata mentheti meg

A Yamaha négyszer látogat el Misanóba, így Quartararo csukott szemmel is végig tud majd menni a pályán