Martínt nem érdekelné, ha a Pramac Yamahára váltana, szerinte az a lényeg, hogy a tulajdonos boldog legyen

Jorge Martín nyilatkozott a jövőjéről. A spanyol pilóta továbbra is a Ducati gyári csapatánál szeretné folytatni a pályafutását a következő idénytől, de ha ez nem jön össze, akkor nem fél eligazolni.

Szinte biztosan óriási változások köszöntenek majd be a Pramac háza táján, amikor véget ér az idei MotoGP-szezon. A csapat vezérpilótája, Jorge Martín minden valószínűség szerint elhagyja majd az istállót, mivel mindenképpen egy gyári csapatnál akar versenyezni, a kontraktusa pedig le fog járni.

Martín ideje lejárt a Pramacnál, véli az istálló vezére

Emellett pedig már az sem tűnik elképzelhetetlennek, hogy az olasz alakulat Ducatiról Yamahára váltson, mivel az idei szezon végén lejár a bolognaiakkal kötött szerződésük. A japán gyártó ugyanis mindenképpen szeretne egy ügyfelet magának, és feltehetően ezért az iwataiak hajlandóak lennének mélyen a zsebükbe nyúlni. Értesülések szerint a felek már felvették egymással a kapcsolatot – bár a hírek alapján most a Gresini áll a legközelebb az „átigazoláshoz”  –, de Martín elképzelései ettől még nem módosultak.

„Számomra semmi sem változna [ha a Pramac Yamahára váltana]. A lényeg, hogy Paolo [Campinoti – a csapat tulajdonosa – a szerk.] boldog legyen” – válaszolta Martín az olasz Sky Sportsnak.

Újabb fordulat a Yamaha szatellitcsapatának ügyében, ami gyári üléshez juttathatja Marc Márquezt

A madridi pilótát megkérdezték, hogy tárgyal-e már más gyártókkal. „Nem, ezt a menedzserem intézi – jelentette ki. – Én teljesen a pályára koncentrálok. Azt remélem, hogy a Ducatinál tudom majd folytatni a pályafutásomat, de ha nem, akkor egy másik gyári csapatnál fogok versenyezni.”

Az újságíró felvetette, hogy kockázatos lehet elhagyni a mezőny jelenlegi legjobb motorját gyártó Ducatit. Főleg azért, mivel szerinte a 26 éves versenyző pillanatnyilag vagy Honda, vagy a Yamaha gyári alakulatához tudna a legkönnyebben bekerülni. „Minden kockázatos… de például ott van Fabio Quartararo, aki megújította a szerződését a Yamahával – emlékeztetett Martín. – Ez pedig azt jelenti, hogy ő hisz abban a projektben. De nekem most csak a vezetésre kell gondolnom, és arra, hogy kihozzam magamból a lehető legtöbbet, a célom pedig továbbra is a Ducati gyári csapata.”

Jack Miller a 2022-es idény végén távozott a Ducati gyári istállójától, amelynek vezetői Enea Bastianinit tették a helyére. Bastianini abban az évben nagyszerűen teljesített, négy futamot nyert, és a harmadik helyen végzett a tabellán a Gresini színeit képviselve. Az ülés másik esélyese Martín volt, akinek az előléptetése a tavalyi szezon után újra felmerült. Azonban végül ez nem valósult meg, viszont ő abban bízik, hogy ez idén végre máshogy alakul majd.

„2022-ben Bastianinit választották az eredményekre alapozva – nyilatkozta Martín. – Tavaly úgy nézett ki, hogy szándékukban állhat [felvinni engem a gyári csapathoz]. Viszont akkor az nem volt lehetséges technikai indokok miatt, ez alatt a szerződéseket értem. Azonban most már minden nyitott: tudom, hogy hisznek bennem, de azt majd meglátjuk, hogy megkapom-e tőlük a teljes bizalmat vagy sem.”

Főnöke után Martín is kijelentette, aligha marad a Pramacnál

Rossi szerint Bagnaia nagyon dühös volt Jerezben, mivel „vannak olyanok, akik nem gondolnak a másikra”