Enea Bastianini szerint a Ducati idei motorja jobb az előzőnél, és ő maga is jobban érzi magát vezetés közben. Attól viszont tartózkodik, hogy kijelentse, hogy a bolognai gyártó ebben az idényben is a mezőny felett lesz.
Az elmúlt két évben a Ducati mind a három bajnokságot megnyerte a MotoGP-ben. A 2023-as idény különösen nyomasztó volt az ellenfelek számára, hiszen az olasz gyártó a 20 fordulóból álló szezonban 17 pole pozíciót és ugyanennyi főfutamgyőzelmet behúzott. A mostani idény egyik nagy kérdése tehát az, hogy a riválisok közelebb tudnak-e kerülni hozzájuk.
A sepangi teszt ebből a szempontból nem festett biztató képet a vetélytársak számára. Az eredményjelző első négy helyén egyaránt Ducati-versenyzőt lehetett látni, és kizárólag ők voltak azok, akik képesek voltak bemenni 1:57 másodperc alá. Köztük volt Enea Bastianini is, aki bár optimistán nyilatkozott, azért a többieket sem írja le.
„Úgy tűnik, hogy száraz pályán egy körön nagyon hatékonyak voltunk, de versenytempóban még a GP23-asok is közel vannak – nyilatkozta. – Azonban tudjuk, hogy a Ducati jelenti a különbséget, amikor a gyorskörről van szó, úgyhogy meg kell néznünk, hogy a többiek hogyan teljesítenek. Még túl korai lenne kijelenteni, hogy ez csak egy Ducati-bajnokság lesz, de az biztos, hogy az új motorral tettünk egy kis lépést. Katarban még mindig bizonyítanunk kell, még akkor is, ha az új aerodinamikát jóváhagyják.”
A tavalyi csalódás után Bastianini idén ismét bajnoki esélyes lehet?
Bastianini a 2022-es teljesítményének köszönheti, hogy átigazolhatott a Ducati gyári csapatába. Akkor egy előző évi motorral négy futamot is nyert, és egészen az utolsó előtti fordulóig volt matematikai esélye a bajnoki címre. Éppen ezért örül, hogy az új motorblokk kialakítása közelebb van ahhoz, amit abban az idényben használt.
„Kicsit más, jobban tetszik, mint ami a GP23-asban van, mert jobban hasonlít arra, amelyik a 2021-es motorban volt – magyarázta. – Elégedett vagyok ezzel a motorral, de a motorféken még dolgoznunk kell, hogy előrelépjünk. Nyilvánvalóan abban a reményben jöttem ide, hogy a Valenciában tapasztalt érzet megerősítést nyer, és ez meg is történt. Világos, hogy meg kell várnunk, amíg más pályákra megyünk, de a motor működik, és jól érzem magam a csapattal, így könnyebben mennek a dolgok, mint tavaly.”
Ahogyan arra Bastianini is utalt, ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket le lehessen vonni, meg kell nézni, hogy a Ducati mennyire működik jól más pályákon. Erről először Katarban bizonyosodhatnak meg, hiszen jövő hétfőn és kedden ott rendezik a következő tesztet, majd március második hétvégéjén a szezonnyitót.
„Szerintem igen, mert bár a különbség a GP23-ashoz képest nem túl nagy, a teljesítménye végső soron gyakorlatilag minden kanyarban jobb – válaszolta Bastianini arra a kérdésre, hogy más helyszíneken is ilyen teljesítményre lesznek-e képesek. – Azonban mindenekelőtt az érzet az, amely jobb, mint a GP23-ason, bár ez nagyon szubjektív dolog. Ha például megkérdezik Jorge Martínt, neki nem tetszik, de a Ducati többi versenyzője jól érzi magát. A vezetési stíluson nagyon sok múlik.”