Luca Marini nagyon elégedett a Honda frissített motorblokkjával, és ugyan a karbon lengővillát nem tartja hibátlannak, várhatóan azt is használni fogja. Marini emellett arról is beszélt, miben kell még idén javulniuk, és hogyan állnak a jövő évi motor fejlesztésével.
A királykategória legeredményesebb gyártója, a Honda ismert módon évek óta küszködik. Azonban az elmúlt hetekben felcsillant a reménye annak, hogy ez megváltozik, főként a gyári pilóták teljesítményéből kiindulva. A legkiemelkedőbb eredményt Joan Mir érte el, aki a Japán Nagydíj főfutamán harmadik lett. Csapattársa, Luca Marini egyelőre nem ért oda a dobogóra, pedig az Indonéz Nagydíjon vasárnap minden esélye meglett volna erre, de Raúl Fernández egy talán túl bátor előzési manővere miatt az első háromból a középmezőnybe esett vissza.
Egy „nem túl okos” manőver fosztotta meg „a világ legkönnyebb második helyétől” Marinit
Az előrelépés nagyrészt a Honda új fejlesztéseinek köszönhető, amelyek közül Marini szerint kiemelkedik a motorblokk felfrissítése. A japán gyártó pilótái eddig sokszor küszködtek a gyenge egyenesbeli tempójukkal, és ugyan még nem oldódott meg teljesen ez a problémájuk, érezhetően javultak ezen a téren. Ezt jól mutatja, hogy Mandalikában Mir érte el a legmagasabb végsebességet.
„Erős – mondta Luca Marini, amikor a frissített motorblokkról kérdezték. – Nagyon jó munkát végeztek. A teljesítményünk általában véve is jobb lett, de különösen az erőforráson dolgoztak kiválóan, pedig véleményem szerint ez az a része a motornak, amin a legnehezebben lehet javítani. Ez azért is nehéz, mert ha a blokk valamelyik tulajdonságát fejlesztik, az gyakran egy másik rovására megy. Most viszont nagyon jól csinálták… egy kicsivel több teljesítmény, miközben minden más ugyanaz maradt.”
Egy másik fontos újítás a karbon lengővilla, amelyet illetően Marini már nem volt ennyire lelkes, de várhatóan így is kitart majd mellette. „Az alumínium bizonyos területeken jobb, például a gázadásnál, a kigyorsításnál és az erőátvitelben, viszont kanyarbejáratokon egy kicsit rosszabb – magyarázta. – De a karbon könnyebb, és a súlynak nagyon nagy szerepe van. Mi mindig arra törekszünk, hogy a motor a lehető legkönnyebb legyen… Én ugyanis valamivel magasabb és nehezebb vagyok a többi pilótánál, ez rendkívül fontos nekünk a gumik kezelése és a féktávok szempontjából is.”
Mir a kiböjtölt dobogó után: Jobban hittek bennem, mint én magam
Ugyan az előző fordulókat mind elégedetten zárhatták a Hondánál, még van hová előrelépniük, például Marini szerint az egykörös tempót tekintve, amihez a jobb gumihasználaton keresztül vezethet az út. „Jobban kellene kihasználnunk a hátsó gumi tapadását, és hatékonyabban kellene vele bánnunk, mert jelenleg ez a legnagyobb problémánk” – fogalmazott a 28 éves pilóta.
A Hondánál az idei szezonra azt tűzhetik ki maguk elé célként, hogy fenntartsák az egyre javuló eredményességüket. És eközben persze már nagy erőkkel dolgoznak a jövő évi gépen is, amellyel Marini szerint még magasabbra tehetik majd maguknak a lécet. „A jövő évi motor még jobb lesz – jelentette ki Marini. – Folyamatosan fejlesztjük új ötletekkel és frissítésekkel. Biztosan próbálgatjuk majd a valenciai teszten is, de szerintem már most jobb, mint az, amivel most versenyzünk.”