Sajtóértesülések szerint a Pramac mégsem újoncot ültet az egyik jövő évi motorjára, hanem két tapasztalt versenyzővel vág neki a szezonnak. Az egyikük pedig állítólag Jack Miller lesz, aki így mégis maradhatna a királykategóriában.
Egyelőre továbbra is gazdára vár az a két Yamaha, amelyek jövőre a Pramac színeiben fognak pompázni a MotoGP rajtrácsán. A gyártó, illetve a csapat korábbi kommunikációja alapján arra lehetett számítani, hogy egy tapasztalt, valamint egy újonc versenyzőt fognak felültetni a versenygépekre, és a gyári istálló vezérpilótája, Fabio Quartararo is emellett kardoskodott.
Quartararo újabb versenyző mellett „kampányol”, a sajátjához hasonlította az idei eredményét
Előbbit illetően egy ideje már lehetett valószínűsíteni, hogy Miguel Oliveira lesz a befutó, és bár a silverstone-i bejelentés elmaradt, de állítólag tényleg megegyeztek a felek. A másik motorra pedig a Moto2-es tabella listavezetője, Sergio García, valamint Alonso López és Tony Arbolino voltak a jelöltek, olyannyira, hogy a hírek szerint egy „szétlövéses” teszten akarták eldönteni, hogy ki legyen a befutó.
Azonban úgy tűnik, hogy nemhogy szétlövés, de újonc versenyző sem lesz a Pramacnál. „A Yamaha számára a legjobb módja a jó eredmények elérésének a lehető legrövidebb idő alatt, ha olyan versenyzőink vannak, akik már ismerik a MotoGP kategóriáját, akiknek már van elképzelésük arról, milyen egy MotoGP-hétvége, és akik már vezettek különböző motorokat” – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak Gino Borsoi, az olasz alakulat csapatmenedzsere.
Mindez egyértelműen azt jelenti, hogy meggondolták magukat, és két tapasztalt pilótával akarnak nekivágni az új fejezetnek. A német portál pedig úgy értesült, hogy a választásuk Jack Millerre esett. A 30. születésnapját januárban ünneplő versenyző állítólag egyéves szerződést kap a Yamahától további egyéves opcióval.
„Nem néz ki jól” – Miller bevallotta, egyetlen ajánlata sincs
Ez az ausztrál versenyző szempontjából is meglepő fordulatnak számítana, hiszen Silverstone-ban meglehetősen kétségbeejtőnek festette le a helyzetét, és kijelentette, egyetlen ajánlata sincsen. Idáig valóban úgy tűnt, hogy tíz év után kiszorulhat a MotoGP állandó mezőnyéből, ráadásul a Superbike-világbajnokságban sincsenek kecsegtető lehetőségei.
Azonban úgy néz ki, korábbi csapata mentőövet dob neki, amit hamarosan be is jelentenek. Miller 2018-tól 2020-ig már versenyzett a Pramacnál, persze akkor még Ducatit vezetve. Ebben az időszakban egy pole pozícióig és kilenc dobogós helyezésig jutott, de győzelmet nem szerzett. A környezet tehát ismerős lehet számára, ahogyan Massimo Bartolini, a Yamaha technikai igazgatója is, akivel az azt követő két évben dolgozott együtt a gyári Ducatinál.
Amennyiben megvalósul a váltás, Millernek lehetősége nyílhat történelmet írni. Maverick Viñalesszel együtt ugyanis ő lehet az első versenyző a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának történetében, aki négy különböző gyártóval nyer futamot. Persze a spanyol versenyzővel ellentétben neki ehhez a jelenlegi motorján is hiányzik a győzelem, és a mostani formáját látva nem túl valószínű, hogy a következő tíz fordulóban diadalmaskodik a KTM-mel.
Miller a „purgatóriumban” érzi magát, de szerinte lehet még belőle „öreg kutya”