- Hirdetés -
- Hirdetés -
Franco Morbidelli elárulta, amikor először egy pályán motorozhatott Valentino Rossival, a földön kötött ki, amikor meglátta honfitársát. A 29 esztendős motoros elmesélte, hogy már fiatalon megnehezítette az idősebbek dolgát.
Franco Morbidelli sok szempontból úttörő volt a VR46 Akadémia történetében. Bár nem őt, hanem Marco Simoncellit szokás Valentino Rossi első tanítványaként emlegetni, de a jelenleg a Pramacnál versenyző pilóta volt az akadémia első tagja, majd a 2017-es Moto2-es elsőségével az első világbajnoka, 2018-as debütálásával az első MotoGP-versenyzője, a 2020-as San Marinó-i Nagydíjon elért sikerével pedig az első királykategóriás futamgyőztese.
Morbidelli még a múlt hétvégi Emilia-romagnai Nagydíj előtt volt a MotoGP ’Last on the Brakes’ című podcastjának a vendége. A műsorban felidézte a kezdeteket, és egy mókás anekdotára is visszaemlékezett. Amikor ugyanis először adatott meg neki, hogy egy pályán motorozzon Rossival, annak nem lett szép vége az ő szempontjából.- Advertisement -
„Az biztos, hogy az elején, amikor először megpillantottam Valét… Emlékszem, amikor először láttam Valét a pályán, elestem, mert annyira szemkápráztató volt, hogy a földön kötöttem ki – emlékezett vissza. – Az ilyesmi idővel elmúlik, de amikor az ember vele van, megáll, és belegondol, hogy mire képes ez a fickó, mit ért el, és hogyan éli minden egyes másodpercét, akkor elámul. Szóval még mindig megvan [ez az érzés].”
Sokkoló vallomás Morbidellitől: a saját rokonait sem ismerte fel súlyos balesete után
Morbidelli motoros családba született, hiszen édesapja, a 2013-ban öngyilkosságot elkövető Livio Morbidelli korábban az olasz bajnokságban versenyzett. Minden bizonnyal ennek volt köszönhető, hogy fia Rossi tanítványa lehetett, hiszen a későbbi kilencszeres világbajnok édesapját, a gyorsaságimotoros-vb 250 köbcentiméteres géposztályának korábbi futamgyőztesét sikerült felkeresni ismeretségei révén. Az ifjú Morbidelli pedig azonnal megmutatta tehetségét.
„Fiatal pilóta voltam, minimotorokkal versenyeztem, apám pedig a 70-es években versenyzett Pesaro környékén – fogalmazott. – Szóval, amikor a dolog egyre inkább sorozatszerűvé vált, és úgy tűnt, hogy amolyan pilótaféleség leszek, azt a döntést hozta, hogy a legjobb környezetet biztosítja nekem, amelyet pályafutása során megismert. Úgyhogy Rómából Pesaróba költöztünk, abba a régióba, ahol nagy bajnokok nőttek fel, ahol szerintem a történelem legjobbja felnőtt. Idejöttünk, és apám a kapcsolatai révén megkérdezte Grazianót, hogy edzhetek-e velük. Tizenkét éves voltam, és már Marco Simoncellivel és Valéval tréningeztem. Pokolian őrült pilóta voltam. Tizenkét esztendősen egy Yamaha 450-est hajtottam, és már akkor csatára kényszerítettem őket.”
Morbidelli akkor még aligha sejtette, hogy a MotoGP-ben is lesz lehetősége együtt versenyezni mentorával. Pedig így volt, hiszen azok után, hogy 2013-ban megnyerte a Superstock 600-as Európa-bajnokságot, majd négy teljes idényt eltöltött a Moto2-ben, 2018-ban debütálhatott a királykategóriában. Ott pedig négy éven át Rossi ellen versenyezhetett, sőt, 2019-től honfitársa 2021-es visszavonulásáig márkatársak voltak a Yamahánál, 2021 első nyolc hétvégéjét ráadásul csapattársakként töltötték. Ami pedig a jövőt illeti, Morbidelli 2025-ben a VR46 istállóját erősíti.
- Advertisement -