Carlo Pernat felidézte, hogy Marco Simoncelli hogyan szúrt ki vele közös nyaralásuk alatt. A néhai világbajnok egykori menedzsere azt is elárulta, ügyfele tragikus halála után fel akart hagyni a szakmájával.
Carlo Pernat csapatvezetőként kezdte karrierjét a motorsportban, és a 90-es években számos sikert ért el az Apriliával a 125, valamint a 250 köbcentiméteres világbajnokság küzdelmeiben. Az évek során olyan pilótákkal dolgozott, mint Max Biaggi, Loris Capirossi, valamin a fiatal Valentino Rossi, aki többször is megzsarolta őt.
Többször is megzsarolta főnökét a tizenéves Rossi, aki honfitársa mérnökét is kikövetelte magának
Aztán viszont váltott, és menedzser lett belőle, és a mai napig ilyen minőségben dolgozik. A szakmát Biaggi, majd Capirossi ügynökeként kezdte, utánuk pedig jött honfitársuk, Marco Simoncelli. A 75 éves szakember elárulta, hogyan került kapcsolatba az akkor 20 éves pilótával, pontosabban annak édesapjával, aki ragaszkodott ahhoz, hogy Pernat egyengesse fia pályafutását.
Teljesen másképp alakulhatott volna Rossi karrierje, ha Biaggi nem ráncigálja az oroszlán bajszát
„Amikor Max az Apriliánál volt, lehetetlen volt dolgozni vele – elevenítette fel a korábbi időszakot az Australian Motorcycle News nyomtatott kiadásának adott interjújában. – Loris volt az a versenyző, akit minden menedzser akar: egy nagyon barátságos, csodálatos ember. Tizenegy évig dolgoztam vele. Utána jött Marco. Az apja csatlakozott hozzám a bárban a 2007-es Török Nagydíj [hétvégéjén], és mondta, hogy »Carlo, azt akarom, hogy te legyél Marco menedzsere«. Pár héttel később egy autópálya melletti étteremben megkötöttük a szerződést. Hihetetlen.”
A kapcsolat gyümölcsözőnek bizonyult, hiszen Simoncelli egy évvel később megnyerte a 250 köbcentis világbajnokságot, majd 2010-ben felkerült a MotoGP-be. Már az első évében kivétel nélkül pontot szerzett, amikor célba ért, a másodikban pedig meg is lett neki az első dobogója. Mindezt a Cseh Nagydíjon érte el, egy emlékezetes nyaralás után.
Az akkor a San Carlo Gresini Hondánál szereplő pilótát rengetegen kedvelték a szurkolók körében a személyisége miatt. Nem véletlenül, hiszen jó néhány szórakoztató pillanatot okozott. Így tett azon a bizonyos vakáción is, igaz, menedzsere akkor aligha díjazta, hogy ügyfelének eltökélt szándéka volt, hogy leszoktassa őt a káros szenvedélyéről.
„Marcóval nagyon erős volt a kapcsolatom – emlékezett vissza. – 2011 augusztusában néhányan két hétig az Amerikai Egyesült Államokban maradtunk a Laguna Seca-i futam után. Ellátogattunk Nevadába és Arizonába. Hihetetlen utazás volt. Marco azt akarta, hogy hagyjam abba a dohányzást, úgyhogy belenyúlt a bőröndömbe, és az összes cigarettámat megsemmisítette. Fél napig nem dohányoztam, és meg akartam ölni őt. Amikor az autópályán mentünk, megelőzött, és a fülein, valamint az orrlyukaiból is lógott a cigi. Normális srác volt, magát és minden körülötte lévőt szórakoztatott.”
Két és fél hónappal később azonban jött a tragédia: Simoncelli a Maláj Nagydíj 2. körében elesett, és az ideális ívre sodródott, Valentino Rossi és Colin Edwards pedig már nem tudta őt kikerülni. A mindössze 24 éves pilóta belehalt sérüléseibe, Pernat pedig kis híján befejezte karrierjét. „Marco balesete után két hónapig a családi házban éltem – árulta el. – Abba akartam hagyni, de Paolo [Simoncelli, Marco édesapja] azt mondta, hogy »ne hagyd abba!«.”
Hátborzongató vallomás Simoncelli édesapjától, aki megérezte fia halálát
Nem is tett így, és a mai napig három, egyaránt világbajnoki sorozatban szereplő versenyző útját egyengeti. Enea Bastianini idén bemutatkozhatott a gyári Ducatinál, és bár peches éven van túl, a potenciál egyértelműen megvan benne. Tony Arbolino a második helyen végzett a Moto2-ben, míg Niccolo Canepa 2017 után másodszor nyerte meg a hosszútávú-világbajnokságot.