ClickCease

Folytatódik Bagnaia visszatérése? Megdönti a Ducati a Honda hihetetlen rekordját? – hétvégi menetrend

A mostani hétvégén rendezik meg az Indonéz Nagydíjat, amelynek Francesco Bagnaia vághat neki a legnagyobb lendülettel. A forduló során a Ducati megszerezheti a csapatvilágbajnoki címet, és egyben megdöntheti a sorozatban elért legtöbb dobogó rekordját, amelyet a Honda tart. A Moto3-ban José Antonio Rueda biztosíthatja be a bajnoki címét.

Bár az előző fordulóban, a Japán Nagydíjon Marc Márquez pontot tett a legfontosabb kérdés végére azzal, hogy megszerezte a MotoGP-bajnoki címet, a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei szezonja természetesen nem ér véget. Ez annyira igaz, hogy a mostani hétvégén kerül majd sor az Indonéz Nagydíjra a Mandalika International Street Circuiten.

„Több mint bajnoki cím” – Marc Márquez az egyetemes sport egyik legnagyobb hőstettét vitte véghez

Az Indonéz Nagydíj eddig mindössze kétszer szerepelt a naptárban, 1996-ban és 1997-ben, de ezen alkalmakkor még a Sentul International Circuiten köröztek a pilóták. A forduló 2022-ben éledt újra, de akkor már a Mandalika International Street Circuit volt a helyszíne. A „modern” korszakban sorrendben Miguel Oliveira, Francesco Bagnaia és Jorge Martín nyert itt főfutamot, a két eddigi sprintet pedig Martín és Bagnaia húzta be. Rajtuk kívül Pedro Acostának és Somkiat Chantrának szintén van innen egy-egy diadala, amelyet a Moto2-ben szereztek.

A kapuit 2021-ben megnyitó Mandalika International Street Circuit nevéből kitűnhet, hogy elvileg egy utcai (street) pályáról van szó. Ezzel azonban szembe mennek a közvetítések során látottak, amelyek alapján egy hagyományos kialakítású aszfaltcsíkról van szó. A „téves” elnevezésnek az az oka, hogy elméletileg a jövőben a pálya egyes részei használhatók lesznek a közúti forgalom számára is egy újonnan épülő üdülőkomplexum elérésére. Az Indonézia tizenhetedik legnagyobb szigetén, Lombokon található Mandalika ugyanis egy gyorsan bővülő üdülőterület.

A pálya nyomvonala 4,313 kilométer hosszú és 15 méter széles. Összesen tizenegy jobb-, illetve hat balkanyart tartalmaz, ezek közül az 1-es és a 10-es előtti féktáv számít igazán keménynek. A célegyenes mindössze 507 méter hosszú, így várhatóan a puszta motorerő nem lesz olyan fontos tényező, mint más pályákon.

Forrás: Wikipedia Commons/Alex9089

Az abszolút pályacsúcsot Jorge Martín tartja, aki tavaly 1:29.088 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót, míg a versenyben futott leggyorsabb kör Enea Bastianini nevéhez fűződik, aki 1:30.539 másodperc alatt ért körbe szintén az előző évben. A helyi sebességrekord szintén Bastianinit dícséri, aki tavaly 318,5 km/h-val száguldott a mérési pontnál.

Ugyan jelenleg nincs indonéz pilóta a királykategória mezőnyében – viszont a Moto2 állandó rajtrácsán Mario Aji révén képviselteti magát az ország –, de a MotoGP-ben is egy csoportnak mégis ez a „hazai fordulója”: a VR46-nak. Valentino Rossi csapatának ugyanis ugyanaz a cég a névadó szponzora, mint a versenyhétvégének és a pályának, méghozzá az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat, a Pertamina. Az energetikai óriás 2023 végén szállt be az istálló finanszírozásába, a hírek szerint elég jelentős összeggel.

A VR46 pedig idén sem feledkezett meg erről a kapcsolatról, és azt ünnepelve egyedi festéssel készült a hétvégére. Egyébként nem ez lesz az egyetlen különleges külső Lombokon, hiszen a Trackhouse a Gulffal közösen öltözteti át a motorjait, de az amerikai istálló alkotásáról csak csütörtökön hull le a lepel.

Az indonéz emberek előtt tiszteleg új festésével a VR46 (képek)

Az Indonéz Nagydíjhoz az egyedi látvány mellett általában hozzátartozik a nem épp barátságos időjárás is, és ez idén sem lesz másképp. Az előrejelzések szerint a hétvége során 32–33 Celsius-fok között fog alakulni a napi legmagasabb hőmérséklet, amit a közel 100 százalékos páratartalom tesz majd még „élvezetesebbé”. Cikkünk írásakor arra is jó esély mutatkozik, hogy esni fog az eső, akár a forduló mindhárom napján.

Annyi mindenesetre biztos, hogy Martínnak nem kell majd megküzdenie a kegyetlen időjárással, mivel a Japán Nagydíjon elszenvedett sérülése miatt műtéten kellett átesnie, és így kihagyja a fordulót. Az Aprilia pedig ezúttal nem pótolja a címvédőt, így a MotoGP-mezőny huszonegy fősre csökken.

Martín tehát nem fogja gyarapítani a lomboki győzelmei számát, miközben tavalyi nagy ellenfelének, Bagnaiának minden esélye megvan erre. Az olasz pilóta a szezonban szinte végig küszködött, mivel a Ducati idei gépével nem találta meg az összhangot. A Japán Nagydíjon azonban látszólag végre „visszatért”, hiszen az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is magabiztosan nyerte meg. A háromszoros világbajnok ráadásul ezzel ellépett Marco Bezzecchitől az összetettben, megerősítve a harmadik helyét.

Bagnaia egyszerre boldog és dühös győzelme után, a füstöt csak közvetve érzékelte

Ám Bagnaiának kétségkívül nem lesz könnyű dolga, hiszen a mezőny, élén csapattársával, a friss világbajnok Márquezzel próbálja majd megállítani. A spanyol motoros meglepő statisztikát tudhat magáénak: még sosem ért célba az Indonéz Nagydíj főfutamán (a sprinteken viszont harmadik, majd második lett). Ez is növelheti a motivációját arra, hogy végre itt is győzedelmeskedjen – ahogy az elmondása szerint a bajnoki cím is efelé tolta.

Ha vasárnap akár Bagnaia, akár Márquez, vagy bármelyik márkatársuk odaér a dobogóra, azzal a Ducati egy hihetetlen rekordot fog megdönteni. A Honda az 1993-as szezonzáró és az 1999-es imolai forduló között mindig delegált legalább egyvalakit a pódiumra, tehát sorozatban 83 versenyhétvégén volt erre képes, amivel egy új csúcsot ért el. A Ducati ezt a Japán Nagydíjon beállította – az olasz gyártó sorozata a 2021-es Aragóniai Nagydíj óta tart –, és most pedig akár az „elsőséget” is átveheti.

Viszont könnyen elképzelhető, hogy a bolognai központban nem erre, hanem a csapatvilágbajnoki címre fognak fókuszálni. Az egyéni és a gyártói értékelés után ugyanis várhatóan ezt is el fogja vinni a márka – pontosabban annak gyári istállója. Ehhez arra van szükség, hogy a mostani 328 pontos előnyéből legalább 309-et megtartson a Gresinivel szemben a hétvégén a piros alakulat. A Ducati így 2007 és 2022 után ismét triplázhat a királykategóriában.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

A Moto3-ban szintén elképzelhető a lomboki bajnokavatás, csak a legkisebb géposztályban az egyéni cím sorsa dőlhet el. José Antonio Rueda jelenleg 93 ponttal vezet Ángel Piqueras előtt, és mivel dobogók tekintetében mindenképp megelőzi honfitársát, ha 7 ponttal többet szerez nála a hétvégén, akkor bajnoknak mondhatja magát (hiszen a maradék négy forduló során legfeljebb 100 pontot lehet gyűjteni). Rueda a következő forgatókönyvek megvalósulása esetén örülhet már most:

Nyer, és Piqueras legfeljebb harmadikként zár.

Második, és Piqueras legfeljebb negyedikként zár.

Harmadik, és Piqueras legfeljebb hetedikként zár.

Negyedik, és Piqueras legfeljebb tizedikként zár.

Ötödik, és Piqueras legfeljebb tizenkettedikként zár.

Hatodik, és Piqueras legfeljebb tizenharmadikként zár.

Hetedik, és Piqueras legfeljebb tizennegyedikként zár.

Nyolcadik, és Piqueras legfeljebb tizenötödikként zár.

Kilencedik, és Piqueras nem szerez pontot.

Az Indonéz Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK

3:00 – 3:35

Moto3

Első szabadedzés

3:50 – 4:30

Moto2

Első szabadedzés

4:45 – 5:30

MotoGP

Első szabadedzés

7:15 – 7:50

Moto3

Edzés

8:05 – 8:45

Moto2

Edzés

9:00 – 10:00

MotoGP

Edzés

SZOMBAT

2:40 – 3:10

Moto3

Második szabadedzés

3:25 – 3:55

Moto2

Második szabadedzés

4:10 – 4:40

MotoGP

Második szabadedzés

4:50 – 5:05

MotoGP

Időmérő (Q1)

5:15 – 5:30

MotoGP

Időmérő (Q2)

6:50 – 7:05

Moto3

Időmérő (Q1)

7:15 – 7:30

Moto3

Időmérő (Q2)

7:45 – 8:00

Moto2

Időmérő (Q1)

8:10 – 8:25

Moto2

Időmérő (Q2)

9:00

MotoGP

Sprintverseny (13 kör)

VASÁRNAP

4:40 – 4:50

MotoGP

Bemelegítés

6:00

Moto3

Verseny (20 kör)

7:15

Moto2

Verseny (22 kör)

9:00

MotoGP

Verseny (27 kör)

Más legendák is segíthettek Marc Márqueznek – Doohan és Pedrosa is felidézett egy beszélgetést