Csúszik az Ausztrál Nagydíj programja

Logisztikai problémák miatt szerda helyett csak csütörtökön nyílik meg a paddock Phillip Islanden a csapatok számára. A teherszállító repülőgépek nem tudtak időben elindulni Indonéziából, kedden kora délután még legalább egy biztosan a levegőben tartózkodott.

A MotoGP-csapatokat az őket képviselő IRTA és a Dorna arról tájékoztatta, hogy késések miatt csúszik a felszerelés átszállítása Indonéziából Ausztráliába, ezért a királykategória alakulatai számára az előzetesen szerda 12 órára meghirdetett paddocknyitásra csak csütörtökön reggel 8 órakor fog sor kerülni.  A két kisebb géposztály mezőnye csütörtök reggel 9 órakor kezdheti meg a felkészülést a versenyre.

Előre sejteni lehetett, hogy hét egymást követő tengerentúli versenyhétvége kilenc hét alatti lebonyolítása nem lesz zökkenőmentes. Több alkalommal egymás után három futamot is a csapatok központjaitól messze rendeznek, ezért a Dorna négy teherszállító repülőgép bérlésével próbálta segíteni versenyhelyszínek közti mozgást. Ennek ellenére a felszerelés Lombok szigetéről Melbourne-be juttatásakor problémák merültek fel, ráadásul a Phillip Island Circuit adottságai miatt a reptértől további három órát kell megtenniük a csomagokat szállító kamionoknak a pályáig.

Annak ellenére, hogy kedden kora délután még csak egy repülő ért földet, egy másik pedig még levegőben tartózkodott, az IRTA képviselői arról nyilatkoztak, hogy a pénteki edzéseket időben meg lehet majd tartani. Addig is a szervezet kijárta a csapatok számára, hogy motorhome-jaikat és a vendéglátóegységeiket felállíthassák, de ehhez kizárólag a tengeren keresztül leszállított eszközöket használhatják, repülővel ugyanis nagyrészt a versenyzéshez szükséges dolgokat mozgatják. Az istállók alkalmazottaival közölték, hogy ha a hivatalos paddocknyitás előtt hozzá is férnek a légi úton érkezett felszereléshez, azt semmiképpen sem nyithatják ki a megadott időpontnál korábban. A szervezők ezzel szeretnék elkerülni egyes csapatok jogosulatlan előnyszerzését, valamint azt, hogy a szétszóródó felszerelés akadályozza a később érkező kamionokat.

Polar Air Cargo (DHL) BOEING 747-87UF Reg: N853GT Flight D09697 to #Seoul (ICN) departs on runway 25L at @flyLAXairport on February 21st, 2021. @PolarAirCargo @Boeing #planespotting #avgeek #aviation #airliners #airplanes #boeing747 #b747 #airlinevideos #aviationdaily pic.twitter.com/FGLPKbmRja

— AIRLINE VIDEOS (@airlinevideos) March 3, 2021

A Dorna általában négy darab repülőgépet – legtöbbször a videón látható Boeing 747 típusúakat – bérel, amelyeken a csapatok felszerelése mellett az időmérő eszközöket; a TV-adás elkészítéséhez szükséges berendezéseket; a Dorna és az IRTA irodáit; és a BMW által biztosított, hivatalos feladatot ellátó járműveket – ékes példa ezekre a biztonsági autó – is ezekkel szállítják. Nem az idei az első eset, hogy a probléma adódik ezzel a fuvarozási móddal, 2022-ben az Argentin Nagydíj pénteki napjának programját kellett törölni, mivel több Indonéziából induló gép meghibásodás miatt Kenyában rekedt két napra.

Lorenzo bírálta Bagnaiát, szerinte nem kellett volna így viselkednie a győzelem után