A Yamaha csapatigazgatója, Massimo Meregalli elárulta, hogy ha Cal Crutchlow nem épül fel időben, akkor Andrea Dovizioso egy jerezi teszten is szerepet kaphat. Doviziosót később megkérdezték, hogy lenne-e a japán gyártó állandó tesztpilótája, amire ő kitérő választ adott.
Talán még soha nem volt olyan nagy szüksége tesztpilótára a Yamahának, mint most, hiszen a koncessziós megállapodás alapján a többi gyártónál (kivéve a Hondát) több privát tesztet tarthatnak. Ahhoz pedig, hogy a lehető leggyorsabban kimásszanak a gödörből, minél jobban ki kell használniuk ezeket az alkalmakat.
Azonban ezt eléggé megnehezíti, hogy a tesztpilótájuk, Cal Crutchlow egy elhúzódó sérüléssel küzd. Részben azért is merült fel, hogy leigazolják mellé Augusto Fernándezt, és ezért volt szükségük Andrea Dovizioso reaktiválására is. Az olasz pilóta 2022-ben vonult vissza a MotoGP-ből. A királykategóriában két időszak során is versenyzett Yamahával: előbb 2012-ben a Tech3 csapatánál, majd 2021-es visszatérése alkalmával a következő évre nevet változtató Petronas istállójánál, így megvolt a kötődése az iwataiakhoz.
Augusto Fernández valóban a Yamahához kerülhet – de nem versenyzőként számítanának rá
Dovizioso egyelőre egy misanói privát teszten helyettesítette Crutchlow-t, a San Marinó-i Nagydíj utáni kollektív gyakorláson pedig a bokszból segítette a Yamaha pilótáinak munkáját. Viszont a gyártónál úgy tervezik, hogy még idén újra bevetik, amennyiben a körülmények úgy hozzák.
Dovi is here! 👋👋👋
Nice to see you, @AndreaDovizioso 🙌#SanMarinoGP 🇸🇲 pic.twitter.com/2nz7VqMz0L
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 7, 2024
„Szerencsénk volt, hogy meg tudtuk győzni Dovit, hogy segítsen nekünk, mivel Cal sajnos nem egészséges, és így nem tudtunk volna tesztelni a tesztcsapattal – nyilatkozta a Yamaha csapatigazgatója, Massimo Meregalli a MotoGP hivatalos honlapjának. – Először egyfajta titkos tesztet tartottunk Mugellóban Dovival, ami nagyon jól sikerült.”
„Aztán jött a misanói [privát] tesztünk, ami szintén jól sikerült, és Dovi nagyon jól dolgozott – engedett betekintést az olasz szakember. –Egészen belevetette magát a projektbe. Nagyon analitikus szemléletű, inkább mérnöknek tűnik, mint versenyzőnek! Szóval az első benyomás igazán jó volt. Novemberre tervezünk egy újabb tesztet Jerezbe, ahová, ha Cal nem tud majd motorra ülni – és nagyon valószínűtlen, hogy képes lesz rá –, máris felkértük Dovit, hogy csatlakozzon.”
Crutchlow sérülése és a Pramac megszerzése miatt újra és újra felvetődik, hogy a Yamaha új tesztpilótát fog szerződtetni. Doviziosót megkérdezték, hogy ő elfogadna-e egy ilyen állásajánlatot. „Nem tudom. De ez nem a megfelelő pillanat arra, hogy erről beszéljek – kezdte a válaszát a 38 éves motoros. A Yamahánál épp sok mindenben benne vannak, hiszen a Pramackal lesz egy második csapatuk. Nagyon keményen nyomnak, próbálnak visszatérni az élmezőnybe. Rengeteg pénzt költöttek el, és hatalmas erőfeszítést tettek, hogy a lehető legjobb helyzetbe hozzák magukat. De ez időbe telik, szóval lépésről lépésre haladnak.”
Hoppá, a Yamaha már az új korszak előtt szakíthat hagyományaival?
„Viszont a jövőre nézve még nem tudom, hogy mi lesz – folytatta. – Az biztos, hogy nagyon jó a kapcsolatom a Yamahával, Massimo [Bartolinivel – a japán gyártó technikai igazgatója – a szerk.] a Ducatibál szerzett tapasztalataim alapján pedig kimondottan jól tudunk együttműködni. Ráadásul nagyon jó volt velük időt tölteni.”