Marco Bezzecchi elárulta, kicsit félt, hogy mit fog szólni Valentino Rossi a csapattól történő távozásához, de a VR46 tulajdonosa megértőnek bizonyult. Alessio „Uccio” Salucci csapatigazgató leszögezte, a 25 éves pilóta váltása számukra csak motivációt jelent, hogy az eddigi folytassák a munkát.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a hét elején kiderült, hogy Marco Bezzecchi jövőre a gyári Apriliánál fog versenyezni. Az olasz versenyző ezzel öt év után hagyja el a VR46 csapatát, hiszen a 2020-as Moto2-es szezon óta náluk szerepelt. Ezalatt egyébként eddig mind a középső kategóriában, mind a MotoGP-ben három-három futamgyőzelemig és egy-egy összetettbeli harmadik helyig jutott.
Hivatalos: Bezzecchi az Apriliához igazol
Bezzecchi a mostani idényre annak ellenére maradt a VR46-mál, hogy a Ducati felajánlotta neki a Pramac csapatát, ahol gyári specifikációjú motort kapna. Ő azonban ezt elutasította, ahogyan állítólag 2025-re vonatkozóan is, hiszen a pletykák szerint akkorra is megvolt a lehetősége. Egy gyári istállóra viszont már nem tudott nemet mondani.
„Tavaly volt lehetőségem csapatot váltani, de úgy döntöttem, hogy maradok, mert ha egyszer váltok, akkor egy teljesen gyári csapathoz akartam menni – nyilatkozta a Holland TT előtti sajtónapon. – Tavaly természetesen megkaptam a lehetőséget, hogy a gyári támogatású csapatnál menjek. Ez nagyon jó ajánlat volt, de nem tudtam, hogy ugyanazt érezném-e [annál] az istállónál, mint amit most érzek. Ez az év más volt. Lehetőségem volt arra, hogy egy teljesen gyári alakulathoz igazoljak.”
Persze egy váltásnak általában megvannak a maga árnyoldalai is, például közölni kell a tényt a csapattagokkal, illetve az istálló vezetésével, azokkal az emberekkel, akiknek adott esetben rengeteget köszönhet a versenyző. Ezt Bezzecchi sem úszhatta meg, és elmondása szerint Valentino Rossinak, az alakulat tulajdonosának reakciójától kicsit tartott is, de mint kiderült, nem kellett volna.
„Valentinóval mindketten kicsit szomorúak vagyunk emiatt, de ő is nagyon boldog miattam – folytatta. – Sokat beszélgettünk ezekben a napokban, és hétfőn találkoztunk, hogy megnézzük az olasz futballválogatottat. Aznap jött ki a hír az Apriliáról. Megöleltük egymást, és nagyon örült nekem, úgyhogy szerencsére mindent megértett. Kicsit féltem, hogy őszinte legyek. Azonban megértett, és olyan volt, mint egy jó barát, szóval ennek nagyon örülök.”
Felmerül a kérdés, hogy Rossi mit tett annak érdekében, hogy meggyőzze Bezzecchit a maradásról, egyáltalán tett-e valamit. Az olasz motoros erről is beszélt, és elmondta, a kilencszeres világbajnok tavaly és idén sem könyörgött neki, hanem egyszerűen új szerződést kínált neki. Ezzel 2023-ban még sikerrel járt, most viszont már nem.
„Tavaly nem mondta nekem, hogy »maradj itt, ne menj a Pramachoz!« – idézte fel a háromszoros MotoGP-futamgyőztes. – Csak tett egy ajánlatot, én pedig úgy döntöttem, hogy maradok. Idén is ugyanezt csinálta. Azonban tanácsot kértem tőle. Kicsit többet beszélgettem vele, és biztos voltam benne, hogy képes megérteni, mert már megvolt neki ez a pillanat pályafutása során, és teljes mértékben megértette a döntésemet. Szóval természetesen nehéz pillanat volt, mert elképesztően jól érzem magam a csapatnál. Ugyanakkor már a karrierem kezdete óta [gyári csapatról] álmodtam, úgyhogy ez volt az elérendő célom. Szóval boldog volt miattam.”
Az Aprilia vezére elárulta, négy éve, amikor „nagy sz*rban” voltak, már megkeresték Bezzecchit
Tekintve, hogy a MotoGP-ben még csak a VR46-nál versenyzett, Bezzecchi először fog szerepelni gyári csapatnál, vagyis ezzel kapcsolatban még nincs tapasztalata. Azonban a VR46 akadémistái közül jelenleg Francesco Bagnaia és Luca Marini is ilyen alakulatnál motorozik, és Franco Morbidellinek is megvan a rutinja ezen a téren.
„Teljesen más egy gyári csapatnál lenni – fogalmazott a 25 esztendős pilóta. – Sok barátom van ott, mint például Pecco és Luca. Frankie is ott volt, és velük beszélgetve sok mindent elmondtak, ami biztosan változni fog. Azonban őszintén szólva a pontos munkával jelenleg tényleg nem vagyok tisztában, de nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy megtapasztaljam. Az viszont biztos, hogy a támogatás már most megfelelő, de ez más lesz, úgyhogy majd meglátjuk.”
A VR46 Akadémia, illetve aztán a VR46 csapata kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy a pilótáikat gyári istállókhoz juttassák el. Bezzecchinek köszönhetően most ismét sikerrel jártak ezen az úton, vagyis ebből a szempontból mindenképpen örülniük kell, de nyilvánvalóan mindig szomorú véget vetni egy ilyen hosszú kapcsolatnak.
„Keserédes pillanat – jelentette ki Alessio „Uccio” Salucci csapatigazgató. – Egyrészt csak örülhetünk, hogy fontos szerepet játszottunk abban, hogy egy fiatal versenyző a VR46 Akadémiából gyári szervezethez került. Másfelől öt idény után igazán különleges a kapcsolatunk Marcóval. Családias, sok szép pillanatot éltünk át együtt, és történetünk számos sikere az ő nevéhez fűződik.”
A már említett három motoros után Bezzecchi a negyedik, aki a VR46 Akadémiából kikerülve gyári csapatnál köt ki. Az istálló másik pilótája, Fabio Di Giannantonio nem Rossi utánpótlásműhelyéből került ki, a többi növendék esetében pedig nem reális a közeljövőbeli bemutatkozás a MotoGP-ben. Adódik tehát a kérdés, hogy most mi lesz a cél, de Salucci leszögezte, hogy nem térnek le erről az ösvényről.
„Csapatként ez egy [büszke pillanat], és extra motiváció a számunkra, hogy ebben az irányban folytassuk, hogy egy ismétlődésen alapuló modellt hozzunk létre, hogy mindig magasra törjünk, és hogy megszilárdítsuk magunkat a bajnokságban mint referenciaszervezet – magyarázta. – Marcóval kapcsolatban a nagyszerű eredményeken túl a pályán és azon kívül átélt sok közös pillanatra fogunk emlékezni. Pertamina Enduro VR46 Racing Teamként nem tehetünk mást, mint hogy sikerekben és elégedettségben gazdag jövőt kívánunk neki. Valenciáig úgy folytatjuk a munkát, hogy semmit nem bízunk a véletlenre azzal kapcsolatban, hogy együtt elérjük ambiciózus céljainkat.”