A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként

Sajtóértesülések szerint egy kilépési záradék miatt a Gresini is szóba jöhet mint a Yamaha jövőbeli szatellitcsapata. A váltáshoz azonban arra mindenképpen szükség van, hogy a japánok mélyen a zsebükbe nyúljanak.

Továbbra is kérdéses, hogy lesz-e szatellitcsapata a Yamahának 2025-ben. A hangvillások utoljára 2022-ben versenyeztek két csapatot, ám az RNF a következő évet már az Aprilia motorjaival kezdte meg. A hangvillásoknak viszont életbe vágó lenne új ügyfelet találni, hogy ezzel is felgyorsítsák a fejlődésüket, és a továbbiakban alighanem ez lesz az év végén leköszönő ügyvezető igazgató, Lin Jarvis legfontosabb feladata.

26 év után távozik a Yamaha ügyvezetője, akinek fontos szerepe volt Rossi leigazolásában

A VR46-ot már jó ideje rebesgetik, olyannyira, hogy a tavalyi szezon hajrájában már arról szóltak a híresztelések, hogy a két fél előszerződést írt alá. Mindez abból a szempontból kézenfekvő lenne, hogy Valentino Rossi, a csapat tulajdonosa nagyköveti pozíciót tölt be a Yamahánál, nem beszélve a korábbi közös sikerekről. A legutóbbi sajtóhírek szerint azonban az olasz alakulat visszautasította az ajánlatot, és marad a Ducatinál.

Eldőlhetett a VR46 sorsa – Rossiék kiszoríthatják a Pramacot a Ducati kegyeiből?

Rajtuk kívül a Pramacnak is lejár a szerződése. Ennek kapcsán a Ducati állítólag június 2-ig adott haladékot, hogy a csapat eldöntse, meghosszabbítják-e a megállapodást, vagy sem. Szintén sajtóinformáció, hogy a Yamaha őket is megkörnyékezte, ám abból a szempontból kifejezetten jó helyzetben vannak, hogy gyári motorokat kapnak a Ducatitól.

Ellentétben a Gresinivel, amely eddig nem került szóba mint jelölt, ám az Autosport értesülése szerint ez a forgatókönyv is benne van a pakliban. Még úgy is, hogy nekik 2025-ig szól a szerződésük a Ducatival, mivel a brit portálnál úgy tudják, hogy a megállapodásban szerepel egy záradék: amennyiben egy másik gyártó kifizet egy bizonyos összeget, úgy megszerezhetik az istállót. A Yamaha pedig mélyen a zsebébe tud nyúlni, ezt a Fabio Quartararo évi 12 millió eurós fizetése is jól mutatja.

A Ducati sportigazgatója nem kertelt: Az a célunk, hogy a jövőben is ugyanebben a helyzetben legyünk

A Gresini az utóbbi időben próbálta elérni, hogy jövőre legalább egy gyári motort kapjon a Ducatitól, hogy ezzel is marasztalni tudják Marc Márquezt. Ez azonban, amennyiben marad a jelenlegi felállás, szinte biztosan nem fog megtörténni. Sőt, abban az esetben sem, ha a Pramac vált gyártót, mert akkor minden valószínűség szerint a VR46 lépne elő a bolognaiak első számú szatellitcsapatává.

Továbbra is kérdéses tehát, hogy elveszíti-e valamelyik szatellitcsapatát a Ducati, és ha igen, akkor melyiket. A Gresini életében nem ez lenne az első váltás: azután, hogy hosszú évekig a Honda motorjait használták, 2015-ben Apriliára váltottak. Ez egészen 2021-ig tartott, utána viszont a noaleiek gyári istállót indítottak, azóta pedig az előző évi Ducatikkal versenyeznek.

Marc Márquez szerint pályafutása végét jelenthette volna, ha még egy évre marad a Hondánál