A Ducatinál elismerték, hogy valóban fenyegeti őket a Pramac távozása

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója bevallotta, tényleg benne van a pakliban a Pramac távozása, amelynek ő több szempontból sem örülne. Mindez nagyban befolyásolhatja a pilótapiacot, amelyet az Aprilia nagyköveteként dolgozó Max Biaggi szerint amúgy is a bolognaiak alakítanak.

A héten lezárult az egyik legfontosabb kérdés a 2025-ös idényt illetően: a Ducati Marc Márquezt választotta, így ő lesz jövőre a gyári Ducati másik versenyzője Francesco Bagnaia mellett, míg Jorge Martín biztosan, Enea Bastianini pedig jó eséllyel más gyártóhoz igazol. Ugyanakkor még bőven vannak elvarratlan szálak.

Hivatalos: Marc Márquez a Ducati gyári csapatához igazol

Többek között az is, hogy egyáltalán hány Ducati lesz majd a rajtrácson. A Pramac esetében ugyanis komolyan felmerült, hogy elhagyja az olasz gyártót, és a következő idényben a Yamaha motorjait használja. A legutóbbi hírek szerint a csapatnál nem annyira elégedettek a közelmúlttal, most pedig a Ducati oldaláról is elismerték, hogy közel sem mehetnek biztosra.

Hiába a csapatfőnök kijelentése, igenis lehetséges a Pramac és a Yamaha házassága?

„Valós a veszély – nyilatkozta az olasz Sky Sportsnak Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója. – Az egész motoros világ annak szurkol, hogy a Pramac valami mást csináljon, mint hogy a Ducatinál legyen. Azonban ez személyesen és sportszakmailag is csalódás lenne, mert a Pramac és Paolo Campinoti [tulajdonos] már régóta velünk van. Ők is részesei annak a sikernek, amelyet mostanában átélünk. Kár lenne érte. Ki kell értékelnünk, de a probléma tényleg létezik.”

Amennyiben a Pramac elfogadja a Yamaha pénzügyileg kifejezetten kedvező ajánlatát, nyilvánvalóan csak hat motorjuk marad, míg hangvillásoknak négy versenygépük lesz. Ez természetesen alapjaiban befolyásolhatja a pilótapiacot, de a bolognaiak nem csupán ebből a szempontból határozhatják meg a mozgásokat.

Ezzel kapcsolatban a jelenleg az Aprilia nagyköveteként dolgozó Max Biaggi is megszólalt. Martín ugyan betölti az Aleix Espargaró visszavonulásával keletkező üresedést, de Maverick Viñales maradása sem biztos a gyári csapatnál. Korábban Bastianinit és Marco Bezzecchit is szóba hozták velük, de előbbi szinte biztosan a Tech3-nál köt ki. Honfitársuk úgy véli, minden a Ducatin múlik.

Hivatalos: Martín az Apriliához igazol, Marc Márquez zöld utat kapott a gyári Ducatihoz

„Nagyon sajnálom, hogy Aleix távozik, mert nagyon sokáig az Aprilia család tagja volt – jelentette ki Biaggi a TNT Sportsnak. – Olasz versenyző egy olasz motoron, ez tényleg álomszerű. Úgy gondolom, nagy esély van arra, hogy ez megvalósulhat. Ugyanakkor a Ducati dönti el, hogyan alakul a piac, hogy mi fog történni. Nagyon őrültnek néz ki.”

Elfogadja a lefokozást, vagy más csapat után néz? – ez itt a kérdés Miller számára