Davide Tardozzi, a Ducati MotoGP-istállójának csapatfőnöke arról beszélt, hogy továbbra is fontosnak tartják a fiatal pilótákba való „befektetést”. Tardozzi szerint Marc Márquez leigazolása nem jelenti azt, hogy eldobták az ilyen irányú korábbi elgondolásaikat.
Az idei szezonra igazolt a Hondától a Gresinihez, de jövőre már a Ducati gyári csapatát fogja erősíteni Marc Márquez. Amikor a bolognai gyártó bejelentette a nyolcszoros világbajnok érkezését, sok szurkoló és szakértő meglepődött. A piros motor másik esélyese ugyanis az a Jorge Martín volt, aki a Német Nagydíjig vezette a tabellát, és tavaly meg tudta szorongatni Francesco Bagnaiát a bajnoki versenyfutás során.
Ráadásul a közelmúltban elért eredményein kívül Martín mellett szólt az is, hogy nagyjából öt évvel fiatalabb, mint Márquez. A Ducati igazolási politikáját korábban pont az jellemezte, hogy lecsaptak a fiatal tehetségekre, most viszont radikálisan eltértek ettől, legalábbis sokan, élükön az Enea Bastianinit menedzselő Carlo Pernattal így látták. A Ducati gyári alakulatának csapatfőnöke, Davide Tardozzi azonban nem ért egyet velük.
Marc Márquez leigazolásával a Ducati sutba dobta jól bevált receptjét, véli a veterán menedzser
„Mindenki azt mondja, hogy megváltoztattuk a gondolkodásunk irányát, a fiatal srácokat illető döntések szempontjából – nyilatkozta Tardozzi a TNT Sportsnak. – Pedig mi vagyunk az egyetlen olyan gyártó, amely a következő szezonra befektet egy [mostani] Moto2-es versenyzőbe. Szóval mi nem dobtuk el az ilyen elképzeléseinket, és továbbra is úgy gondoljuk, hogy a fiatal versenyzőkbe érdemes befektetni. De amikor ezek a srácok felnőnek, akkor gyári motort akarnak maguknak. Marc már tényleg nem egy fiatal srác, sőt ő az egyik legidősebb a rajtrácson. De mi látjuk az adatait. Mindenki láthatja, hogy [mire képes] úgy, hogy egy tavalyi motoron ül, mi pedig még az adatait is láthatjuk.”
Tardozzi a Moto2-es versenyzőbe való befektetéssel arra a Fermín Aldeguerre célzott, aki jelenleg még a középső kategória küzdelmeiben vesz részt. Az viszont már kiderült, hogy jövőre bemutatkozhat a MotoGP-ben, hiszen a Ducati szerződést kötött vele. A Pramac Yamahára váltása miatt azonban kettővel csökkent azon motorok száma, amelyek egyikére rá fogják ültetni a fiatal spanyol pilótát, de azt egyelőre pedig még nem lehet tudni, hogy a Gresininél vagy a VR46-nál fog kikötni.
Gresini vagy VR46? – Aldeguernek mindegy, hogy melyik csapathoz kerül